DivanSkitnje

nedjelja, 24.06.2007.

DIVANI(2)

KAKO SU ME NAKON BEZUSPJEŠNOG CRNOGORSKOG RAKETNOG UDARA TJELI OTROVAT NAFTOM IZ REPUBLIKE SRPSKE

– Neblaka ti, štaj vo!? Natentala me Manda da odemo na Savu kako bi se čestito okupali. Ko, Sava je sad lipa, čista, u vrime rata industrija ni radila, vratili se račići, njeke ribe- ma lipota za kupat. Zvizdan udario, a ni iz Hidrometeorološkog izmirili 36 celzijevaca.
- Jebla te va musava Glogovica u koju pušćaju svinjska govna, pardon izmet, iz seoskih svinjaca i ko zna oklen još – tenta me Manda. - Idemo se kupat ko sva gradska gospoda – melje ko navijena dok ja tražim puce ge se trni.
- - Ma kaki sam ti ja gospodin Mando?. Moji svi ko i ja bili seljaci?
- -E, kako nisi? Jel te preksinoć nije tražio poštar i fino čojek pita: Ge je gospon Tunja?
- I, đe sam bijo?
- -Pa, rekla sam mu da je gospon Tunja u svinjcu i rani svinje, a potlje će očistit balege ispod krava.
- Vidim da puceta za utrnit Mandu nema, već pristanem da idemo na Savu lipo se okupat i malo dušom danit. Sjednemo na bicikle pa priko polja prtenim putom ravno na Savu. A, tamo, što jest jest-lipota. Lipe prave lipu ladovinu, Sava se razvukla lino, široko, lagano poput sanene švalerke. Djeca ciče, brčkaju se na pisku, a mi stariji malo ljudikamo i pijucakamo „žuju“. Manda s njiovim ženama klafra i trača ne koji nema. Ma, milina božja. Kad najednom kaže Iva:
- -Šta to smrdi?
- Mi se zgleđemo, počnemo šnjofat zrak-kad u nosnice odjednom udari smrad. Njeki teški-ko da se cisterna s naftom privrnila.
- - Jebote, evo nafte!-vikni Pera
- Mi se zgleđemo, kad se iza riječne okupe pojavi dugačka mrlja nafte. Ni to mrlja, to je široko, crno, masno. Zajašilo Savu u širini brat bratu 500 metara, a kraja joj ne vidimo. Djeca i kupači počeli bižat iz Save. Njeki kajakaši uletili u tu mrlju, koprcaju, se psuju. Nafta se polipila po čamcima i veslima. Ribe počele izranjat i plivat leđno. Ma, zlo i naopako. Strčala se policija, inspektori. Men ne da mira, ostavim Mandu, navučem lače i, nako potajice, krenim za policijom i inspektorima. Sve do bosanskobrodske Rafinerije nafte. A no, iz pol Save izvire nafta. Ne s obale i cjevurdi, već iz pol savskog korita.
- -Vidi, vidi-mrmlja seb u bradu inspektor.
- -Bosanci sproveli iz Rafinerije cjevčugu do pol Save i pušćaju naftu. Ispiru valjda rezervoare kako bi ruski kupac tj. kompanija "NefteGazInKor", mogla u jesen započet prerađivat naftu.
- - E, neblaka mu kalajisanog, nakon crnogorskih raketa, sad me vi iz Republike Srpske –države u državi koja se zove Bosna i Hercegovina oće otrovat naftom-mislim dok policija i inspektori snimaju i zapisuju.
- Tud je i pridsednik Zelene Slavonije. Lip i učen čojek. Zabrinuto klima glavom.
- - O tome mi već upozoravamo dugo vremena pogotovo nakon potpisa ugovora o prodaji Rafinerije u kojem nisu precizirane mjere sigurnosti za zaštitu rijeke Save gdje ne postoje nikakvi mehanizmi za zaštitu od eko incidenta – kaže, kasnije sam dozno da se zove Tomislav. Onda se okreni men, odmjeri me od glave do pete, a kako sam mu se valjda dopo dodade kako bi se takve situacije mogle ponavljati sve češće, baš kao i zagađenje zraka kada Rafinerija započne s radom.
- - Postrojenja su stara gotovo 50 godina – dakle tehnološki su veoma stara pa se bojimo incidenata, eksplozije, nekvalitetnog održavanja same Rafinerije, a Brod će biti u sličnoj situaciji kao što je Sisak – reče gospodin Tomislav.
- Ja značajno zaklimam glavom, ko sve sam razumio, a u glavi se samo vrzma čim će nas još tjet pobit. Zar im, neblaka im, ni bilo dosta rata. U posljednje vrime, kad je bila svinjska kuga, Savom su nam slali crknite svinje koje su završavale na voj rvatskoj obali. Na nim ušnim markicama lipo je posalo: Republika Srpska. Mi se naljutili, protestirali, Al, jebe se njima za naše proteste. Ovo s naftom, nova je smicalica-študiram ja. Ako oće potrovat nas-truju i sebe. Al, jebeš nji-nisu oni tog svjesni, vide samo onih 300-400 milijuna ruskih dolara i na 4 milijuna tona nafte koje bi Rusi tjeli ove godine preradid u tim postrojenjima starijim od mene.
- Naši se nakon toga razljutili i o svemu obavijestili bosanskohercegovačko nadležno ministarstvo kako bi poduzelo određene mjere. Ni, iz Rafinerije, odma priznali da su oni uneredili Savu, al ne daj vraže. Pridsednik nog njiovom Vića ministara,njeki Nikola Špirić reko za Avaz kako su to Rvati sve izmislili I da će on pit vodu iz Save. E, jebiga-nek dođe da mu ja zabrbočim glavu u tu Savu i tu naftu. Pa nek pije. I opet ista priča koja me podsjeti na vrimena od prije 15 godina: Ti Rvati nisu normalni. Pucaju sami po sebi, bombardiraju se, ubijaju, sakate I onda kažu kako smo to mi napravili.
Ma, ma… Ma nesmim reć što mislim. Mogo bi napravit međudržavni incident. A i Manda bi se mogla name naljutit.

POSLJEDNJA VIST (25.lipnja 2007.)- Dobijo sam pouzdanu informaciju kako je ta nafta, koje po BEHA premijeru Špiriću-nema, doplutala do Beograda. I sad je tamo strka i zbrka. Mort će gosn Špirić ić i na Adu Ciganliju kako bi se napio vode i uvjerio Srbe u u Srbiji da im se to samo čini i da ne nasjedaju iz provokacije iz Rvatske. Jer ti Rvati su poznati iluzionisti.

24.06.2007. u 23:52 • 10 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< lipanj, 2007 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga: Divani, skitnje...

tenushm@gmail.com
Mail - Divan skitnje

O AUTORU
1443598348630658797


Željko Mužević (1951.-2015.) bio je poznati brodski novinar i kolumnist. Karijeru je započeo davne 1973.. u informativnoj ustanovi „Brodski list i Radio Brod“. Nakon duljih sukoba s tadašnjim direktorom, politikom i međuljudskim odnosima u kući, 1981. odlazi u tadašnju SOFK-u, a 1989. ponovno se vraća u „Brodski list i Radio Brod“. Kroz sve to vrijeme, od 1973. bavi se novinarstvom: Brodski list, Sportske novosti, Večernji list, Arena, Radio Brod, Vikend…Demokratske promijene zatekle su ga na mjestu novinara „Brodskog lista i Radio Broda“. U lipnju 1991. samoinicijativno odlazi u opkoljeno Kijevo i praktički postaje prvim brodskim ratnim izvjestiteljem. U listopadu 1991. postaje pomoćnikom zapovjednika 108. brodske brigade za IPD. Vrijeme uglavnom provodi na novogradiškom ratištu da bi ga, nedugo potom, Upravi odbor Brodskog lista imenovao odgovornim urednikom radio Broda (studeni 1991.). Za vrijeme najvećih napada na Slavonski Brod, otvara vrata svoje obiteljske kuće u kojoj se seli čitava radio stanica i iz koje se emitira radio program. Od 1995. postaje izvršni urednik. Pet godina kasnije postaje urednik brodskog dopisništva Jutarnjeg liste. Godine 1998. izaje knjigu "Mars u brodskom sazviježđu.
Njegovu priču "Jeka" 2006. je Miljenko Jergović uvrstio u zbirku „Najbolje hrvatske priče 2006"




Copyright©divanskitnje
Svi tekstovi i fotografije zaštićeni su ovim znakom i nije ih uputno objavljivati bez dogovora s autorom




za povijest

PRIČE

Barun Franjo Tenk - priče,by Divan-Skitnje

1.Barun Franjo Trenk

Otmica Đule Ređepove,
Ratnik, pustolov, ljubavnik,
Pjesma i ples,
Kako je harambaša Ivo riješio zagonetku o tri rupe na 'rastovu stolu
Đulin let,
Kakovu Hrvati djecu jedu,
Trenkov dvorac danas

2. Čaruga

Kako je Čaruga za nos vukao starog doktora,
Kako je Čaruga opljačkao Najšlos,
Mica trocijevka,
Kako je Čaruga u Podvinju galamio na žandare,
Na današnji dan 27. veljače


3. RAT

Jeka,
Maslenica-Kašić I,
Maslenica-Kašić II,
Mladosti kojoj nisu dali odrasti,
Siniša Glavašević,
Mjesec kada su ubijali djecu,
Kijevo '91 I,
Kijevo '91 II,
Četnici u Posavlju-dr.Lj. Boban,
Kako je započeo rat u BIH,
A. Izetbegović-fonogram,
E, moj druže haški,
Roditelji,
U predvorju pakla
Pozdrav iz Like,
Umjesto Božićne priče,
Rat prije rata u BIH,
Zločin i kazne(e),
Pismo,
Pir I,
Pir II,
Pir III,
Pir IV,
Pir V,
Pir VI,
Pir VII,

4. DIVANI

Divani o Šimi,
Živ sam,
Malena,
Crnogorci raketirali Podvinje,
Kako su 'tjeli otrovat naftom,
Nakurnjak1,
Nakurnjak 2,
Mata 1,
Mata 2,
Mata 3,
Obljetnica,
Ćuko,
Buna seljaka brodskog Posavlja I,
Buna II,
Buna III,
Buna IV,
Martin,
Kajo, moja Kajo,
Povratak Rodana,

5. ZAVIČAJNICI

Ivana Brlić Mažuranić,
Dragutin Tadijanović,
Mia Čorak Slavenska,
Tomo Skalica-prvi Hrvat koji je oplovio svijet I,
Tomo Skalica II,
Krešo Blažević (Animatori),
prof. Vuk Milčić,

6. SKITNJE

Stari običaji u novom ruhu
Glagoljica i Lovčić selo,
Jankovac- Biser gornje Slavonije,
Običaji,
Čijalo,
Antina spilja,
Skitnje Vinodolom,
Dilj Gora krije 100 milijuna tona ugljena,
Ovdje se rađala Europa,
Dani dudove svile i divana,
Vinkovo,
Crni Potok,
Kosovarska,
Panonsko more na vr' Dilja,
A zvona, zvone li zvone,
Građevinci-arheolozi,
Naušnica,