DivanSkitnje

utorak, 10.04.2007.

ČIJALO

U Trnjanima na čijalu jedne zimske večeri
(Iz slavonskobrodske okolice)
NEKAD BILO, SAD SE SPOMINJALO
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

(Kucanje na vratima)
- Da?
- Dobra večer.
- Čuo sam da će kod vas biti čijalo?
- Da, ako baba nešto pripremi.
- A kako si ti, čika Jozo?
- Pa, eto. Čitam najviše novine u ove zimske dane.
- Hoćemo li i mi momci moći doći?
- Možete, možete djeco.
- Snaša Jelo, zove te snaš' Tera da izajdeš malko van.
- A kuda ćeš ti šnjome?
- Pa, pa malko prid djevojke da ju izvedem.
- Ajd onda idite.
- E, moja babo. Odnio vrag i ušur i meljavu od ove naše 'ćeri. Nju momci grle u kući. Što će onda sve biti u mraku?
- Ajde stari, baš si lud. I ti si tako radio dok si bio mlad. Odo svukuda.
- Nisam te smio ni pogledat pred ćaćom, a kamoli zagrlit.
- Što, nisi?
- Njekad, i to u mraku, kud se ne vidi.
(Čuje se pjesma)
Ajte cure da čijemo perje
Ajte cure, da čijemo perje
Pravit ćemo veliko veselje
Pravit ćemo veliko veselje...
- Ajde babo, sad će one doć', a ti se muvaš.
- Evo, evo. Pa, furt žurim.

- Dobra večer!
- Čuli smo da će bit čijalo kod vas, pa smo eto navratile.
- 'Ajte, 'ajte izvolite.

(Djevojke pričaju između sebe i zauzimaju mjesta)

- 'Oće li doći i momaka?
- 'Oće, 'oće. Doći će.
- Nećemo valjda biti same.
- Nećete. Već je jedan bio.
- Jel? Ni vraga da je prič'o nješt o nama?
- Ni, ni. A 'ko zna štoj' bilo šnjim i s tobom?
- Mort i je: 'ko zna?
- Ajmo cure , dost' divana. Počijajmo malo perja, pa da zapjevamo.
- Joj! Baš je fino 'vo perje.
(Pjesma)
Sinoć kad je pao mrak/sjela cura na sokak
A dragi je pored nje/Pa joJ veli: čuj mene.
Čuj me draga, čuj me ti/Što na mome srcu spiš
Il je tuga, il je jad/Il je kakav momak mlad.
Nit je tuga, nit je jad/Već je jedan momak mlad.
A taj momak, to si ti/Što na mome srcu spiš.

- Lipo, lipo smo 'vo otpivale.
- Krasno! Nema šta.
- Ej, evo meni njeko dolazi.
- Pa to je naša baba Franjka.
- Faljen Isus, dobra večer svima.
- Dobra večer, baba Franjka!
- Joj! Baš lipo što si došla. Sjedni, sjedni baba Franjka.
- Fala. A ja čula da je vud čijalo pa došla prihvatiti noć.
- Njeka, njeka baba Franjka. Baš nam je drago što si došla.
- Ajte cure, pjevajte. Šta ste stale

Dođi diko, čijat ćemo perje/Dođi diko, čijat ćemo perje!
Pravit ćemo veliko veselje/Pravit ćemo veliko veselje.
Dođi diko večeras po mliko/Dođi diko, večeras po mliko.
Daće baka sira i kajmaka/Daće baka sira i kajmaka.
Dođi diko u sobicu malu/Dođi diko u sobicu malu
Pa me ljubi ko gospodin frajlu/Pa me ljubi ko gospodin frajlu.
000
Čuju se muški glasovi i pjesma

Evo mene i do mene moga...

- Evo njija, stižu!
Evo mene i do mene moga/Curo mala otvori nam vrata
- Dobra večer cure.
- Dobra večer.
- Čijate perje?
- Čijamo, čijamo.
- Mi baš mislimo: oćel doći?
- Mi smo i došli tud samo radi vas.
- A šta nam mislite radit?
- Njišt grozno. Samo vas mislimo ljubit.
- E, to ćemo još vidit.
- Vraga ćeš ti poljubit!
- I prije vraga njeg tebe.
Pjesma prekida raspravu

(žene)
Vodi diko još jednog bećara/Vodi diko još jednog bećara
Pa će moja druga imat para/Pa će moja druga imat para.

(muški)
Sviđa mi se ta marama tvoja/Sviđa mi se ta marama tvoja
Samo reci da ćeš biti moja/Samo reci da ćeš biti moja.
(žene)
Mene mama njeguje i kara/Mene mama njeguje i kara
Ona mene ne da za bećara/Ona mene ne da za bećara.

(muški)
Evo mene i drugara moga/Evo mene i drugara moga
Ajde curo poljubi jednoga/Ajde curo poljubi jednoga.

I tako dugo, dugo u zimsku noć, dok se perje ne isčija, a onda cure i momci napuste kuću i ….
**************************

10.04.2007. u 00:50 • 9 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga: Divani, skitnje...

tenushm@gmail.com
Mail - Divan skitnje

O AUTORU
1443598348630658797


Željko Mužević (1951.-2015.) bio je poznati brodski novinar i kolumnist. Karijeru je započeo davne 1973.. u informativnoj ustanovi „Brodski list i Radio Brod“. Nakon duljih sukoba s tadašnjim direktorom, politikom i međuljudskim odnosima u kući, 1981. odlazi u tadašnju SOFK-u, a 1989. ponovno se vraća u „Brodski list i Radio Brod“. Kroz sve to vrijeme, od 1973. bavi se novinarstvom: Brodski list, Sportske novosti, Večernji list, Arena, Radio Brod, Vikend…Demokratske promijene zatekle su ga na mjestu novinara „Brodskog lista i Radio Broda“. U lipnju 1991. samoinicijativno odlazi u opkoljeno Kijevo i praktički postaje prvim brodskim ratnim izvjestiteljem. U listopadu 1991. postaje pomoćnikom zapovjednika 108. brodske brigade za IPD. Vrijeme uglavnom provodi na novogradiškom ratištu da bi ga, nedugo potom, Upravi odbor Brodskog lista imenovao odgovornim urednikom radio Broda (studeni 1991.). Za vrijeme najvećih napada na Slavonski Brod, otvara vrata svoje obiteljske kuće u kojoj se seli čitava radio stanica i iz koje se emitira radio program. Od 1995. postaje izvršni urednik. Pet godina kasnije postaje urednik brodskog dopisništva Jutarnjeg liste. Godine 1998. izaje knjigu "Mars u brodskom sazviježđu.
Njegovu priču "Jeka" 2006. je Miljenko Jergović uvrstio u zbirku „Najbolje hrvatske priče 2006"




Copyright©divanskitnje
Svi tekstovi i fotografije zaštićeni su ovim znakom i nije ih uputno objavljivati bez dogovora s autorom




za povijest

PRIČE

Barun Franjo Tenk - priče,by Divan-Skitnje

1.Barun Franjo Trenk

Otmica Đule Ređepove,
Ratnik, pustolov, ljubavnik,
Pjesma i ples,
Kako je harambaša Ivo riješio zagonetku o tri rupe na 'rastovu stolu
Đulin let,
Kakovu Hrvati djecu jedu,
Trenkov dvorac danas

2. Čaruga

Kako je Čaruga za nos vukao starog doktora,
Kako je Čaruga opljačkao Najšlos,
Mica trocijevka,
Kako je Čaruga u Podvinju galamio na žandare,
Na današnji dan 27. veljače


3. RAT

Jeka,
Maslenica-Kašić I,
Maslenica-Kašić II,
Mladosti kojoj nisu dali odrasti,
Siniša Glavašević,
Mjesec kada su ubijali djecu,
Kijevo '91 I,
Kijevo '91 II,
Četnici u Posavlju-dr.Lj. Boban,
Kako je započeo rat u BIH,
A. Izetbegović-fonogram,
E, moj druže haški,
Roditelji,
U predvorju pakla
Pozdrav iz Like,
Umjesto Božićne priče,
Rat prije rata u BIH,
Zločin i kazne(e),
Pismo,
Pir I,
Pir II,
Pir III,
Pir IV,
Pir V,
Pir VI,
Pir VII,

4. DIVANI

Divani o Šimi,
Živ sam,
Malena,
Crnogorci raketirali Podvinje,
Kako su 'tjeli otrovat naftom,
Nakurnjak1,
Nakurnjak 2,
Mata 1,
Mata 2,
Mata 3,
Obljetnica,
Ćuko,
Buna seljaka brodskog Posavlja I,
Buna II,
Buna III,
Buna IV,
Martin,
Kajo, moja Kajo,
Povratak Rodana,

5. ZAVIČAJNICI

Ivana Brlić Mažuranić,
Dragutin Tadijanović,
Mia Čorak Slavenska,
Tomo Skalica-prvi Hrvat koji je oplovio svijet I,
Tomo Skalica II,
Krešo Blažević (Animatori),
prof. Vuk Milčić,

6. SKITNJE

Stari običaji u novom ruhu
Glagoljica i Lovčić selo,
Jankovac- Biser gornje Slavonije,
Običaji,
Čijalo,
Antina spilja,
Skitnje Vinodolom,
Dilj Gora krije 100 milijuna tona ugljena,
Ovdje se rađala Europa,
Dani dudove svile i divana,
Vinkovo,
Crni Potok,
Kosovarska,
Panonsko more na vr' Dilja,
A zvona, zvone li zvone,
Građevinci-arheolozi,
Naušnica,